parhost گروه فنی مهندسی پرهاست 7agahi.ir تبلیغات رایگان در 7 آگهی دات آی آر
خانه » اخبار و اطلاعیه ها » توفیقات علمی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مرهون فضای خوبی است که در دانشگاه ترسیم شده است

توفیقات علمی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مرهون فضای خوبی است که در دانشگاه ترسیم شده است

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، سهیل رجبی دانشجوی رشته روابط بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز در ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری به عنوان دانشجوی نمونه کشوری سال ۱۳۹۲ انتخاب شد.

سهیل رجبی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی و دانشجوی نمونه کشوری از صبغه علمی قابل توجهی برخوردار است. در سال 1378 زمانی که تنها 14 سال داشت در همایش “بچه های زمین، سلام” که توسط مرکز بین المللی گفتگوی تمدن ها برگزار شد با ارائه مقاله ای با موضوع “گفتگوی تمدن ها” به عنوان دانش آموز پژوهشگر معرفی شد.

وی در گفت و گو با خبرنگار ما می گوید: ” یک ماه شب و روز بیدار بودم که بتوانم مقاله ام را پیش ببرم و در آنجا تنها دانش آموزی بودم که توانسته بودم کار پژوهشی را به انجام برسانم”. به گفته وی استارت اصلی کارهای جدی اش از همان زمان زده شد. وی همچنین جز موسسان و هسته گروه اولیه تشکیل مجلس دانش آموزی بود و در سال 1380 رئیس شورای دانش آموزی استان سمنان شد و با حکم مدیر کل آموزش و پرورش استان به سمت مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز منصوب شد.

توازن و چند بعدی بودن انتخاب دانشجوی نمونه کشوری

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در توضیح دریافت عنوان دانشجوی نمونه کشوری در سال ۱۳۹۲ گفت: وزرات علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور 20 سال است که بر اساس یک آیین نامه مصوب و بصورت مشترک دانشجوی برتر را در دو بخش پزشکی و غیر پزشکی انتخاب می کنند.

وی با تاکید بر اینکه انتخاب دانشجوی برتر توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور رویکرد متفاوتی دارد، تصریح کرد: تفاوت اصلی آن با کنکور و جشنواره نخبگان ، توازن و چند بعدی بودن انتخاب توسط وزارت علوم است.

سهیل رجبی دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحدتهران مرکزی در ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری به عنوان دانشجوی نمونه کشوری انتخاب شد

رجبی در توضیح نحوه انتخاب شدن دانشجوی نمونه کشوری عنوان کرد: برای برگزیده شدن به عنوان دانشجوی نمونه کشوری، دانشجو باید علاوه بر معدل بالا عملکرد مطلوبی در ارتباط با فعالیت های آموزشی، پژوهشی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشد و نمره قابل قبولی را در تمام این فعالیت ها بدست آورد.

این دانشجوی نمونه کشوری با بیان اینکه این دوره از معدود دوره هایی بود که در مجموع دانشجویان برتر کشوری 3 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتند، اظهار کرد: در این دوره در مجموع 67 نفر به عنوان دانشجویان برتر انتخاب شدند که در این بین 25 نفر در بخش پزشکی و 42 نفر در بخش غیر پزشکی انتخاب شدند.

وی افزود: در میان این 42 نفر که در بخش غیر پزشکی بودند 3 نفر از دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتند، که یک نفر دانشجوی دوره دکتری، یک نفر دانشجوی کارشناسی ارشد و یک نفر هم دانشجوی کارشناسی بود که بنده به عنوان دانشجوی نمونه کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی و روابط بین الملل در سطح کشور انتخاب شدم.

این دانشجوی دانشگاه آزاد با اشاره به سوابق علمی و عواملی که در انتخاب وی به عنوان دانشجوی نمونه کشوری موثر بوده است، گفت: رتبه اول پژوهش در هفدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور، حضور در کنفرانس بین المللی جوانان و حقوق بشر دوستانه در جاکارتای اندونزی، ارائه بیش از 12 مقاله علمی، پژوهشی در کنفرانس ها و مجلات معتبر علمی، کسب رتبه دوم در جشنواره مهاجرانه ها، کسب رتبه اول کشور در جشنواره سراسری هجرت در بخش مقاله نویسی، انجام 67 مصاحبه اکتشافی پیرامون حضرت امام خمینی و چاپ آنها در قالب 4 مجله به سفارش ستاد مرکزی بزرگداشت امام، ارائه مقاله در همایش امنیت محله محور، کسب رتبه اول جشنواره شمسه (شهرداری تهران)، عضویت در شورای سیاست گذاری باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، ارائه مقالات در مورد کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه صنعتی شریف، جوان برگزیده پنجمین جشنواره اجتماعی حضرت علی اکبر توسط وزارت ورزش و جوانان و مشاور اداره کل تشکلهای اسلامی و سیاسی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی از جمله فعالیتهای علمی،اجتماعی، پژوهشی و فرهنگی من است.

در دانشگاه آزاد اسلامی دانشجو محور اصلی دانشگاه است

وی با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی دانشجو به عنوان محور مورد توجه است، تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل اتکایی که دانشگاه و اساتید آن به دانشجو دارند و دانشجو را به عنوان محور دانشگاه می شناسند، یک دانشگاه متفاوت و از برخی جهات ممتاز است.

رجبی در ادامه افزود: در دانشگاههای دولتی این فرصت به دانشجو داده نمی شود و روند کار در بیشتر دانشگاههای دولتی به این شکل است که استاد محوریت کار را به دست می گیرد تا بتواند ارتقا پیدا کند اما دانشجو محوری در دانشگاه آزاد بی نظیر است و و مسیر تدریس،آموزش و پژوهش را هموار می کند.

این دانشجوی نمونه کشوری با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی چون دانشجو شهریه می دهد قدردادن فضای آموزشی دانشگاه است، گفت: به نظر من دانشجویان دانشگاه آزاد بسیار کوشا تر و توانمند تر هستند و نشاط بیشتری دارند.

وی با اشاره به اینکه آمار تولید علمی در دانشگاه آزاد بالاتر از دانشگاههای دیگر است، خاطر نشان کرد: فرصت اندیشی و دور اندیشی که در دانشگاه آزاد وجود دارد در بسیاری از دانشگاههای دولتی نیست، در دانشگاه آزاد دانشجو موتور محرکه دانشگاه است.

رجبی تاکید کرد: اعتقاد کامل دارم که بخش اعظم توفیقات بنده مرهون فضای خوبی است که در دانشگاه آزاد ترسیم شده است.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه باورمندی به دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی نهادینه شده است، اظهار داشت: از نظر من یکی از رمزهای موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی باور و اعتماد دانشگاه به دانشجو است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد سرمایه اصلی دانشگاه آزاد اسلامی میز و کلاس و ساختمان نیست بلکه سرمایه اصلی دانشگاه دانشجویان هستند.
رجبی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد باید کارهای پژوهشی را با تاکید بیشتری دنبال کند، تصریح کرد: ما در دانشگاه آزاد باید به دنبال ایجاد انگیزه های پژوهشی – تحقیقاتی باشیم.

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان یک تجربه بی نظیر است، تصریح کرد این باشگاه ضمن توفیقاتی که در زمینه های پژوهشی بدست آورده اما در حال حاضردرگیر ساختارهای اداری شده است.

وی افزود: باید این نهاد به عنوان نهادی که می تواند چشمه جوشان پژوهش باشد مورد بازنگری قرار گیرد.

رجبی خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید نسبت به تشکیل مجمع مشاوران دانشجویی اقدام کند به این صورت که روسای واحدها دانشجویان نخبه را شناسایی و آنها را به عنوان مشاور منصوب کنند و از مشاوره و دیدگاههای آنها استفاده کنند. در واقع نخبه ها نباید رها شوند.

پیشنهاد تشکیل پارلمان دانشجویی کشور به معاونت فرهنگی و اجتماعی

وی به معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیشنهاد تشکیل پارلمان دانشجویی کشور را داد و گفت: معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه می تواند با تشکیل این پارلمان نوآوری های فرهنگی و سیاسی داشته باشد.

وی افزود اقدام مهم دیگری که دانشگاه می تواند انجام دهد رصد تحولات بین المللی دانشگاه هاست.وی در این خصوص توضیح داد که یونسکو معتقد است بیش از 2000 روش تدریس و آموزش در دنیا وجود دارد.

رجبی در ادامه افزود: ما باید بتوانیم در دانشگاه آزاد اسلامی این روش ها را بشناسیم و از آنها استفاده صحیح کنیم.

درباره ی دکتر سهیل رجبی

دکتر سهیل رجبی مدرس دانشگاه دکتری روابط بین الملل دانشجوی نمونه کشوری عضو باشگاه پژوهشگران و نخبگان مجری و مشاور سمینارها و کنفرانس های کشوری و بین المللی

همچنین ببینید

تقدیر مشاور شهردار و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران از سهیل رجبی SoheilRajabi.ir

تقدیر مشاور شهردار و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران از سهیل رجبی

تقدیر مشاور شهردار و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران از سهیل …

۳ دیدگاه

  1. پریدخت امین

    با سلام و ضمن تبریک به شما درخصوص افتخارات کسب شده ؛ دعاگوی شما برای پشبرد هر چه بهتر و بیشتر موفقیت هایتان هستم .
    وب سایت شما را مورد مطالعه قرار دادم بسیار عالی بود . لطفا در صورت امکان از مطالب سیاسی تحلیلی روز و یا بین المللی نیز برای اطلاع رسانی در وب سایت مورد استفاده قرار دهید تا مخاطبین بیشتری جذب گردند.

  2. دريّن خادم

    تبريكات صميمانه ي اينجاب را پذيرا باشيد.

    آنچه كه هستي هديه ي خداوند است به تو ، و آنچه كه مي شوي هديه ي تو به خداوند …. پس بي نظير باش …..

    وب سايت شما دوست گرامي را مورد مطالعه قرار دادم . شروع بسيار خوبي داريد آرزوي موفقيت هاي روزافزون شما را دارم.

    لطفا لينك هاي رسانه هاي تحليلي داخلي و خارجي و همچنين لينك اساتيد، دانشجويان و گروه هاي رشته هاي مرتبط با روابط بين الملل و ارتباطات نيز پيوند داده شود.

  3. با سلام و درود
    حضور محترم همکلاسی ارجمند
    جناب آقای سهیل رجبی
    تبریک این جانب را نیز پذیرا باشید.
    امید است که در پرتو تعالیم عالیه ی اسلام و توکل به خدای رحمان جز راه خدا نپوییم و جز فکر او در سر نپرورانیم و بتوانیم سنت های الهی را در عرصه ی گیتی برقرار سازیم .

    برقرار و جاوید باشید

    با احترام و سپاس
    موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.