parhost گروه فنی مهندسی پرهاست 7agahi.ir تبلیغات رایگان در 7 آگهی دات آی آر
خانه » حضور در همایشها و سمینارها » ششمین همایش مدیران اسناد کشور با اجرای سهیل رجبی برگزار شد

ششمین همایش مدیران اسناد کشور با اجرای سهیل رجبی برگزار شد

ششمین همایش مدیران اسناد کشور با اجرای سهیل رجبی برگزار شد
ششمین همایش مدیران اسناد کشور با اجرای سهیل رجبی برگزار شد

ششمین همایش مدیران اسناد کشور با اجرای سهیل رجبی و با حضور مدیران و کار‌شناسان اسناد و رؤسای دبیرخانه‌های نهادهای دولتی سراسر کشور، درآرشیو ملی ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، ششمین همایش مدیران اسناد با حضور دکتر سید رضا صالحی امیری مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، شهرام یوسفی فر معاون اسناد، مدیران و کار‌شناسان اسناد و رؤسای دبیرخانه‌های نهادهای دولتی سراسر کشور، درآرشیو ملی ایران برگزار شد.

در ابتدای این همایش صالحی امیری، مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ضرورت انسجام میان نهادهای آرشیوی کشور را مهم‌ترین و اصلی ترین عامل تداوم حیات فرهنگی هر کشور ارزیابی کرد و اظهار داشت: یکی از نمودهای انسجام ملی یکی شدن و ادغام دستگاه‌ها در هم، به منظور حرکت هماهنگ همه اجزای سیستم به طرف هدف والا است.

وی در ادامه افزود: اگر انسجام بین واحدهای یک سازمان از بین برود، اغتشاش پیش می‌آید و اگر انسجام میان سازمان‌های دولتی نباشد نیز وحدت ملی به وجود نخواهد آمد. دکتر صالحی امیری تصریح کرد: ما برای حیات سازمانی نیاز به انسجام داریم. رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در پایان سخنانش با اشاره به شورای مهتاب (مجمع هماهنگی مراکز تاریخ پژوهی و بانک‌های اسنادی ایران) و شورای مکتب (مجمع کتابخانه‌های بزرگ کشور)، این دو شورا را نهادهایی در راستای ایجاد و تحکیم انسجام سازمانی، انسجام بین سازمانی و در ‌‌نهایت انسجام ملی ارزیابی کرد.

در ادامه این نشست معاون اسناد ملی به ایراد سخنرانی پرداخت. شهرام یوسفی فر با اشاره به نکاتی در تبیین مفهوم بایگانی کل یا آرشیو ملی، تاریخچه این نهاد را به دوران پس از مشروطیت مربوط دانست. وی در ادامه بیان داشت: نیاز است در مورد آرشیو‌ها بیشتر کار شود و تعامل بیشتری بین دستگاه‌ها وجود داشته باشد. معاون اسناد ملی با برشمردن آرشیوهای دولتی و آرشیوهای شخصی و خصوصی در حوزه آرشیوی دنیا تصریح کرد: آرشیو ملی هر کشوری در راس این دو بخش قرار دارد و یکی از مهم‌ترین مأموریت‌هایش این است که اسناد و مدارک همه قسمت‌ها را پالایش نماید.

یوسفی فر در ادامه این همایش بر اهمیت تشخیص اهمیت اسناد برای آیندگان، جایگاه اسناد در مواردی همچون نقض حقوق بشر، روند مصالحه و حقیقت یابی میان کشور‌ها، هماهنگی و گوناگونی میان آرشیو‌ها تاکید کرد و از نقش آرشیو‌ها و کاربردهای آن‌ها در برقراری عدالتو آشتی میان جوامع سخن گفت.

در ادامه این همایش ملی، مدیر کل شناسایی و فراهم آوری اسناد ملی این همایش را همایش تجلیل و تقدیر از تعدادی از دستگاه‌هایی که تعامل و همکاری خوب و سازنده‌ای را با سازمان اسناد و کتابخانه ملی داشته‌اند دانست و از زحمات و همکاری سایر دستگاه‌ها در این خصوص قدردانی کرد.

محسن آموزگار گفت: آنچه در آرشیو ملی ایران نگهداری می‌شود حاصل زحمات، تلاش و کارکرد جمع حاضر و گروه‌ها و بخش هایی از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و موسسات دولتی و وابسته به دولت است؛ که کار‌شناسان ما با مراجعه به دستگاه‌های دولتی توانسته‌اند بالغ بر ۵۷۵ میلیون برگ از اسناد را تعیین تکلیف نمایند که از این تعداد ۰۰۰/۴۶۰/۲۶ سند به سازمان منتقل شده است.

ششمین همایش مدیران اسناد کشور با اجرای سهیل رجبی برگزار شد

شایان ذکر است این همایش به منظور ارزیابی اقدامات صورت گرفته در دستگاه‌ها در زمینه مدیریت اسناد، نظارت، بازرسی و بررسی، ارزشیابی، تعیین تکلیف سوابق راکد و تنظیم و تجهیز و متحدالشکل سازی بایگانی اسناد، باز آموزی مقررات و آموزش آخرین اطلاعات و قوانین و مقررات و جلب حمایت و همفکری دستگاه‌ها در اجرای قوانین مذکور، ارتقاء سطح دانش و مهارت‌های تخصصی آنان و قدردانی و سپاس از مدیران و کار‌شناسان اسناد بر‌تر در دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها برگزار گردید.

همایش ملی مدیران اسناد کشور با تجلیل از دستگاه‌های بر‌تر در حوزه مدیریت اسناد و تقدیر از تعامل سازنده همه دستگاه‌های دولتی با سازمان اسناد و کتابخانه ملی پایان یافت.

ششمین همایش مدیران اسناد کشور با اجرای سهیل رجبی برگزار شد

درباره ی دکتر سهیل رجبی

دکتر سهیل رجبی مدرس دانشگاه دکتری روابط بین الملل دانشجوی نمونه کشوری عضو باشگاه پژوهشگران و نخبگان مجری و مشاور سمینارها و کنفرانس های کشوری و بین المللی

همچنین ببینید

دکتر سهیل رجبی در چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد نیز نقش آفرین شد

دکتر سهیل رجبی در چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد نیز نقش آفرین شد

برای دهمین بار در ادوار اولین جشنواره سینمایی کشورمان با حکم استاد وحید نیکخواه آزاد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.