parhost گروه فنی مهندسی پرهاست 7agahi.ir تبلیغات رایگان در 7 آگهی دات آی آر
خانه » اخبار و اطلاعیه ها » اجلاس مدیران دبیرخانه های نظام اداری کشور با اجرای سهیل رجبی برگزار شد.

اجلاس مدیران دبیرخانه های نظام اداری کشور با اجرای سهیل رجبی برگزار شد.

چهلمین اجلاس مدیران دبیرخانه های نظام اداری کشور با شعار “به سوی نظام اداری یکپارچه؛ هوشمند و همراه” روز چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴در سازمان اسناد و کتابخانه ملی و با اجرای سهیل رجبی برگزار شد.

اجلاس مدیران دبیرخانه های نظام اداری کشور با اجرای سهیل رجبی
اجلاس مدیران دبیرخانه های نظام اداری کشور با اجرای سهیل رجبی

دکتر صالحی امیری مشاور رئیس جمهور و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در این نشست، بر لزوم انتقال کلیه اسناد و مدارک دستگاههای اجرایی به آرشیو ملی ایران تاکید کرد.
* صالحی امیری: انتقال اسناد و مدارک دستگاه های اجرایی به آرشیو ملی ضروری است
وی اظهارداشت: این سازمان به عنوان متولی قانونی می تواند اسناد دستگاه ها را تحویل و سپس سازماندهی نموده و نسخه دیجیتال آن را در اختیار دستگاه متبوع قرار دهد.

مرتضی بانک معاون کل نهاد ریاست جمهوری نیز به عنوان سخنران بعدی اجلاس مدیران دبیرخانه های نظام اداری کشور گفت: در عصر شتابان اطلاعات گریزی از به کارگیری و همراهی با فناوری های نوین در راستای سرعت، سهولت و صرفه جویی در منابع و هزینه ها نیست.
* بانک: دستگاهها برای اجرای طرح سپاد همکاری کنند
وی ادامه داد: بخش عمده ای از اسناد گذشته نهاد ریاست جمهوری در اختیار سازمان ملی اسناد قرار گرفته است و این مسیر برای تحویل اسناد هموار شده است هرچند که مقاومت در برابر تغییر در این زمینه هم وجود دارد.
بانک، خواستار همکاری دستگاه ها در زمینه اجرای طرح سامانه پیگیری و استعلام الکترونیکی دولت(سپاد) شد.
*معظم زاده:دبیرخانه کارآمد با افزایش کارآمدی دولت ارتباط تنگاتنگی دارد.
عبدالخلیل معظم زاده معاون پشتیبانی و تحول اداری نهاد ریاست جمهوری نیز در این نشست گفت: دبیرخانه کارآمد با افزایش کارآمدی دولت ارتباط تنگاتنگی دارد اما باید ملاحظات دیوان محاسبات کشور در خصوص اسناد دارای بار مالی برطرف و به آن توجه شود.
وی با تاکید براینکه دبیرخانه گنجینه دستاوردهای سازمان است، تصریح کرد: دبیرخانه معبر اطلاعات و تصمیمات یک سازمان و پل ارتباطی با درون و برون سازمان است و می تواند نقش پیگیری مکاتبات را هم ایفا کند.
*ملایجردی: دبیرخانه یکپارچه و فرآیندمحور مورد نیاز است.
حسین ملایجردی مدیرکل دبیرخانه مرکزی ریاست جمهوری و رییس اجلاس مدیران دبیرخانه های نظام اداری کشور نیز در این نشست ، خواستار کاربردی شدن و دمیده شدن روح خلاقیت و نوآوری در این اجلاس شد و گفت: باید ترتیبی اتخاذ گردد تا دستگاه ها بتوانند به آسانی و سهولت روند مکاتبات خود را مورد پایش و ارزیابی قرار دهند و به همین دلیل دبیرخانه یکپارچه و فرآیندمحور مورد نیاز است که در این صورت دبیرخانه می تواند نقش مدیریت اطلاعات را ایفا کند.
وی به تحقق شعار “اطلاعات و مکاتبات مناسب، درزمان مناسب، برای کاربر مناسب” اشاره کرد و گفت: با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات ریاست جمهوری ترتیبی اتخاذ شده تا دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر پستی کشور به شبکه اختصاصی دولت متصل شوند تا نامه های موسسات، افراد، شرکت ها و سازمان های مردم نهاد از این طریق به دستگاه های اجرایی ارسال شود.
غلامرضا عزیزی رییس پژوهشکده اسناد نیز در ابتدای این نشست گزارشی را از پیشینه این اجلاس، تعداد اعضاء، برون دادها و پیامدهای مثبت اجلاس ارائه داد.

اجلاس مدیران دبیرخانه های نظام اداری کشور با اجرای سهیل رجبی
اجلاس مدیران دبیرخانه های نظام اداری کشور

*افتتاح نمایشگاه مدیریت اسناد و اتوماسیون اداری
در حاشیه این اجلاس با حضور رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، معاون پشتیبانی و تحول اداری ریاست جمهوری و مدیرکل دبیرخانه مرکزی ریاست جمهوری از نمایشگاه مدیریت اسناد و اتوماسیون اداری با هدف اطلاع از آخرین دستاوردها در زمینه راهبری مکاتبات رونمایی شد.
*تقدیر از دست اندرکاران برگزاری اجلاس مدیران دبیرخانه های نظام اداری کشور
در پایان این اجلاس که بیش از ۲۰۰ نفر از مسوولان دبیرخانه و فناوری اطلاعات دستگاه ها شرکت داشتند، از مجریان و دست اندرکاران برگزاری این اجلاس با اهدای لوح سپاس، تقدیر به عمل آمد.

درباره ی دکتر سهیل رجبی

دکتر سهیل رجبی مدرس دانشگاه دکتری روابط بین الملل دانشجوی نمونه کشوری عضو باشگاه پژوهشگران و نخبگان مجری و مشاور سمینارها و کنفرانس های کشوری و بین المللی

همچنین ببینید

دکتر سهیل رجبی در چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد نیز نقش آفرین شد

دکتر سهیل رجبی در چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد نیز نقش آفرین شد

برای دهمین بار در ادوار اولین جشنواره سینمایی کشورمان با حکم استاد وحید نیکخواه آزاد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.